Menu Zavřeno

 

Co je a jak na nás při komunikaci působí efekt „rámování“

Podstatou psychologického jevu, označovaného jako „efekt rámování“, je, že naše vnímání a hodnocení určitých sdělení závisí často spíše na kontextu, ve kterém je získáváme než na faktech, která obsahují. Jde o jev, se kterým se můžeme setkat nejen v osobních, ale i pracovních či profesních situacích, a který je častým nástrojem manipulace. Nechceme-li mu příliš podlehnout, je dobré o jeho nebezpečí vědět a umět mu čelit.

Cílová skupina semináře:

  • Seminář je určen všem, kteří se chtějí si chtějí zdokonalit své komunikační a argumentační dovednosti včetně schopnosti samostatně a nezávisle uvažovat a rozpoznat nejrůznější manipulační klamy.

Osnova semináře:

  • Obraz nebo jeho rám: co na nás při vnímání nejrůznějších sdělení či událostí působí více.
  • Nejčastější situace, kdy na nás „rámování“ působí a kdy s námi dokáže manipulovat.
  • Jak funguje slovní rámování.
  • V čem spočívá rámování rizik.
  • Jak se působení efektu rámování vyvarovat.