
Co je a jak na nás při komunikaci působí efekt „rámování“
Podstatou psychologického jevu, označovaného jako „efekt rámování“, je, že naše vnímání a hodnocení určitých sdělení závisí často spíše na kontextu, ve kterém je získáváme než na faktech, která obsahují. Jde o jev, se kterým se můžeme setkat nejen v osobních, ale i pracovních či profesních situacích, a který je častým nástrojem manipulace. Nechceme-li mu příliš podlehnout, je dobré o jeho nebezpečí vědět a umět mu čelit.
Cílová skupina semináře:
Seminář je určen všem, kteří se chtějí si chtějí zdokonalit své komunikační a argumentační dovednosti včetně schopnosti samostatně a nezávisle uvažovat a rozpoznat nejrůznější manipulační klamy.
Osnova semináře:
- Obraz nebo jeho rám: co na nás při vnímání nejrůznějších sdělení či událostí působí více.
- Nejčastější situace, kdy na nás „rámování“ působí a kdy s námi dokáže manipulovat.
- Jak funguje slovní rámování.
- V čem spočívá rámování rizik.
- Jak se působení efektu rámování vyvarovat.