Přípravný kurz ke SZZ Bc. Řízení lidských zdrojů
SZZ: Management, marketing a účetnictví
“Zopakovat nejdůležitější témata, vytvořit celkový a ucelený přehled dané problematiky, upevnit návaznost cvičení a přednášek a zopakovat témata, která účastníkům z dané problematiky dělají největší problémy.”
Základní informace:
- cena: 1 000 Kč (v ceně kurzu nejsou zahrnuty studijní materiály)
- organizace kurzu: prezenční výuka
- realizace kurzu: o víkendech
- sběr přihlášek: bude upřesněno
- realizace kurzu: bude upřesněno
- minimální počet účastníků: 20
Rozsah kurzu:
- 16 vyučovacích hodin
- Okruh: Strategické řízení || Podniková strategie – 3 hodiny
- Okruh: Řízení změn – 3 hodiny
- Okruh: HR Marketing – 5 hodin
- Okruh: Finanční a mzdové účetnictví – 5 hodin
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Strategické řízení || Podniková strategie
Obsah kurzu:
- Vývoj strategického managementu jako samostatné vědní disciplíny.
- Proces strategického řízení.
- Strategie, hierarchie strategie, typologie strategií.
- Strategická situační analýza.
- Rozdíly mezi strategickým, taktickým a operativním řízením, strategické myšlení a rozhodování, manažer – stratég.
Okruh: HR Marketing
Obsah kurzu:
- Externí HR marketing.
- Interní HR marketing.
- HR oblasti a jejich vazba na marketingový mix.
- Současné trendy HR marketingu (využívání sociálních sítí, nové technologie v HR marketingu, internetová prezentace a sociální média).
- Komunikace v HR, kariérní web.
Okruh: Finanční a mzdové účetnictví
Obsah kurzu:
- Účetní doklady a závěrky – rozvaha, výkaz zisků a ztrát.
- Rozvaha – majetek podniku a jeho charakteristika, členění a účtování krátkodobého i dlouhodobého majetku.
- Výkaz zisků a ztrát – náklady, výnosy a výsledek hospodaření – charakteristika, dělení a základy účtování.
- Výpočet a účtování mezd – hrubá a čistá mzda, včetně odvodu na zdravotní a sociální zabezpečení.
- Výpočet a účtování daně z příjmů fyzických osob a DPH.
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Řízení změn
Obsah kurzu:
- Teoretické základy a koncepce řízení změn v podniku, procesní změny v systémovém pojetí podniku, nezbytnost podnikových změn a jejich projekce a řízení v současných řídicích systémech podniku.
- Řízení změn v podmínkách normativních a deskriptivních podnikových modelů, podniková architektura, její vymezení a funkce z hlediska její připravenosti na procesní změny a praktické příklady.
- Predikce podnikových změn a jejich využití pro stabilitu podniku, chápání a “využívání krizí” a ostatních vývojových tlaků k získání konkurenční výhody, změny myšlení, postojů, chování a rozhodování manažerů v turbulentní a diskontinuální době z hlediska řízení změn.
- Proces změny v podniku, politika řízení změn v podnikové praxi na bázi holistického přístupu formy podnikových změn a jejich charakteristika, radikální a evoluční změny, Metamorphing a jeho význam pro řízení změn v podniku.
- Institucionální zázemí pro řízení změn v podniku z hlediska podnikového prostředí, možnost eliminace změn v jeho jednotlivých složkách, VTP, podnikatelské klastry, podnikatelské inkubátory, agentury CzechInvest, Czech Trade, OPPI, PIC apod.