Jak na organizační strukturu
Kurz se zaměřuje na význam, tvorbu a změny organizační struktury včetně pravidel a kritérií její efektivity. Vysvětluje význam účelného vymezení organizační struktury pro vnitřní fungování organizace i její vztahy s okolím, uvádí hlavní a typy organizačních kultur a jejich rozdíly i to, jak organizační struktura působí jako nástroj řízení lidí. Součástí semináře je i vysvětlení významu a způsobů tvorby organizační kultury a vztahy mezi strukturou organizace, její kulturou a řízením.
Cílová skupina semináře:
Seminář je určen všem, kdo se zajímají o moderní řízení organizací, jejich vnitřní uspořádání, zásady účelných a efektivních organizačních struktur, úlohou a nástroji manažerů při řízení organizací, významem organizační kultury i zdokonalováním účinnosti a profesionality managementu
Osnova semináře:
- K čemu slouží organizační struktura
- Co tvoří organizační strukturu
- Zásady a kritéria tvorby organizační struktury
- Typy a hlavní odlišnosti organizační struktur, jejich přednosti a nevýhody
- Nejčastější slabiny organizačních struktur a jejich překonání
- Funkce, odpovědnost a nástroje manažera v rámci organizace
- Psychologie managementu
- Nejčastější řídící chyby
- Organizační kultura a její význam
- Tvorba a změny organizační kultury
- Typologie organizačních kultur
- Diagnóza kultury organizace