Přípravný kurz ke SZZ Bc. Business analytik
SZZ: Ekonomika a management
“Zopakovat nejdůležitější témata, vytvořit celkový a ucelený přehled dané problematiky, upevnit návaznost cvičení a přednášek a zopakovat témata, která účastníkům z dané problematiky dělají největší problémy.”
Základní informace:
- cena: 1 000 Kč (v ceně kurzu nejsou zahrnuty studijní materiály)
- organizace kurzu: prezenční výuka
- realizace kurzu: o víkendech
- sběr přihlášek: bude upřesněno
- realizace kurzu: bude upřesněno
- minimální počet účastníků: 20
Rozsah kurzu:
- 24 vyučovacích hodin
- Okruh: Marketing – 3 hodiny
- Okruh: Teorie managementu a procesní řízení – 3 hodiny
- Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium – 8 hodin (2x 4h)
- Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium – 8 hodin (2x 4h)
- Okruh: Podnikové hospodářství – 2 hodiny
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Marketing (1 den)
Obsah kurzu:
- Vymezení marketingu a marketingového mixu.
- Marketingový výzkum a jeho metody.
- Proces S-T-P.
- Marketingová komunikace a komunikační mix.
- Spotřebitel a jeho chování.
Okruh: Podnikové hospodářství (1 den)
Obsah kurzu:
- založení podniku, zakladatelský projekt, podnikání, systémové pojetí podniku.
- primární funkce podniku – nákup a řízení zásob.
- primární funkce podniku – výroba a obchodní činnost.
- primární funkce podniku – řízení lidských zdrojů a investiční činnost.
- sekundární funkce podniku – účetnictví, controlling, výzkum a vývoj).
Okruh: Teorie managementu a procesní řízení (1 den)
Obsah kurzu:
- Systémové vymezení podniku.
- Podnikové prostředí (mikroprostředí, mezoprostředí a obecné makroprostředí).
- Osobnost a role manažera, styly řídicí práce.
- Manažerské funkce.
- Vymezení procesního řízení, přechod z funkčního na procesní řízení, principy a zásady procesního řízení.
Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
- Základní ekonomické pojmy, utváření trhu, dělba práce. Základní prvky trhu, nabídka, poptávka, elasticita poptávky, tržní rovnováha, konkurence.
- Chování spotřebitele a formování poptávky na trhu výrobků a služeb.
- Chování firmy a vytvoření nabídky. Elasticita nabídky.
- Produkční funkce a izokvantová metoda.
- Firma v podmínkách dokonalé konkurence.
- Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – monopolistická konkurence.
- Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – oligopol.
- Nedokonalá konkurence a chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu – monopol.
Náplň a obsah kurzu:
Okruh: Mikroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
- Zisk a alternativní cíle firmy.
- Trh výrobních faktorů. Utváření tržní ceny výrobních faktorů.
- Trh půdy. Trh kapitálu.
- Trh práce.
- Rozdělování příjmů a bohatství.
- Všeobecná rovnováha.
- Mikroekonomická politika státu, tržní selhání.
Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
- Měření výkonnosti ekonomiky, produkt, důchod, vč. matematického popisu relevantních veličin.
- Agregátní nabídka, vč. grafického popisu.
- Agregátní poptávka, vč. grafického popisu, a složky AD, vč. matematického popisu relevantních veličin.
- Modely makroekonomické rovnováhy a její poruchy, vč. grafického popisu.
- Ekonomický růst, vč. matematického popisu relevantních veličin.
- Hospodářské cykly, vč. grafického popisu.
- Inflace a cenové indexy, vč. matematického popisu relevantních veličin.
Okruh: Makroekonomie – pro bakalářské studium (1 den x 4)
Obsah kurzu:
- Nezaměstnanost a trh práce, vč. matematického popisu relevantních veličin.
- Peněžní agregáty, rovnováha peněžního trhu, mezinárodní trh peněz, vč. grafického popisu.
- Hospodářská politika státu, její cíle a účinnost, vč. grafického popisu.
- Monetární politika, vč. grafického popisu.
- Fiskální a důchodová politika, vč. grafického popisu.
- Vnější ekonomická rovnováha, platební bilance.
- Makroekonomická úloha státu, protekcionismus a integrace.
- Dějiny ekonomického myšlení.